Kolejiště TT - archiv z let 1983 - 1991

 

Doma jsem si udělal kolejiště o rozměru 200x135cm, postupně ve dvou různých verzích. Co se týče sbírky vláčků, dopracoval jsem se až ke stavu 35 lokomotiv a 135 vagónků. Vše jsem rozprodal po enormním nárůstu cen po sloučení Německa.

 

První verze kolejiště vznikla v roce 1983. Kolejiště bylo navržené formou dvoukolejky, která ale tvořila jeden dlouhý jízdní okruh. Byla tam také kyvadlová lokálka - úzkokolejka ve velikosti N, po které jezdila rosnička a jeden osobní vagónek s jednoduše posunutými koly na nápravě do nového rozchodu. Stavba byla velmi rychlá, kolejiště bylo za měsíc hotové. Povrchy jsem udělal z travních koberců, které ale ve výsledku nepůsobily hezky. Protože se jednalo o mou první v podstatě pokusnou stavbu a výsledek práce nakonec nesplnil mé očekávání, rozhodl jsem se po roce provozu pro kompletní přestavbu.

 

Druhá verze kolejiště vznikla v roce 1984. Kolejiště bylo navržené jako jednokolejná trať s dlouhým dvojitým okruhem a velkým nádražím. Tato stavba už trvala tři měsíce a dal jsem si velmi záležet na kvalitě provedení. Povrchy už byly ze sypaných směsí, lampy veřejného osvětlení a semafory jsem si z nedostatku sortimentu v obchodech dělal sám. Toto kolejiště provozně i kvalitou splnilo mé očekávání a až do jeho zrušení v roce 1991 bylo ve velmi oblíbeném a pravidelném provozu.